Posture

Posture utvecklar och säljer produkter till stöd för att få en bättre hållning. 2014 ville man övergå från en Textalk-baserad webbsida till en egen i WordPress. Ett påbörjat tema fanns redan men säcken behövde knytas ihop med webbshop och stöd för flera språk.


Skärmdump från posture.se
Vy över Postures startsida, posture.se.

Flerspråksstöd

Ett av kraven för sidan var att enkelt kunna utöka sidan till att visas på flera språk över flera olika domäner. Med hjälp av WordPress Multilingual Plugin ordnades detta efter att temat och vissa plugin genomgått nödvändiga anpassningar.


Vy som visar att man kan redigera webbplatsen sidor på både svenska och engelska.
Vy som visar möjligheten att översätta Postures sidor på både svenska och engelska.

Inställningar för WPML där den engelska sidan använder domänen swedishposture.com och den svenska sidan använder posture.se.
Administrativt gränssnitt för att visa språk på separata domäner.

Webshop med WooCommerce

Det andra huvudkravet för den nya sidan var att sätta upp en webshop. Vi har lång erfarenhet av e-handelssystemet WooCommerce vilket också passade bra för att kunna erbjuda försäljning med olika valutor beroende på vilket språk av Posture som användaren besökte.


Två vyer som visar en och samma produkt i webbshoppen, den ena på engelska med valutan euro och den andra på svenska med svenska kronor som valuta.
En och samma produkt med svensk och engelsk produkttext samt pris i svenska kronor och euro.